سفارش تبلیغ
صبا ویژن
جام جهانی 2006 آلمان - ابراهیم میرزاپور

همواره بیندیشید که آن مایه زندگانی دل بینا و کلید درهای حکمت است . [امام حسن علیه السلام]

نوشته شده توسط: احمد قایدرحمتی

دوستی شوم کعبی و میرزاپور! پنج شنبه 85 تیر 1 9:20 عصر

      در بازیهای مرحله گروهی جام 2006 هیچ دروازه بانی به اندازه ابراهیم میرزاپور از مدافعانش پاس زمینی دریافت نکرد!  شگفتا با وجود اینکه  یکی از همین پاسها در حقیقت شوم ترین اتفاقی بود که موجبات شکست و به هم ر یختن و سرانجام حذف همه امیدهای ایران شد در هر دو بازی بعدی نیز همین پاسها تکرار شدند!

      به هر حال هرچند به اعتقاد اکثر کارشناسان هیچ یک از رقبای میرزاپور در حد و اندازه ای نبودند که جای او را – با همه ضعفها و شرایط روانی اش – بگیرند ، او نتوانست ستاره دوست داشتنی من – به عنوان همشهری اش باشد ، با همه تلاشهای او و حتی درخشش در بازی با پرتقال – به گواهی رسانه های پرتقال ( لینک )  و نه روزنامه های جو زده ورزشی ایران – کسی نمیتواند او را به خاطر نقشی که در گل دوم مکزیک و تیر خلاص دردناک به قلب امید ایران داشت ببخشد.

      اکثر و شاید همه پاسهای زمینی به دروازه بان ایران – که اتفاقا بلندقدترین بازیکن ایرانی هم بود – از سوی کوتاه قدترین بازیکن حاضر در جام جهانی ارسال شد و هیچ کس هم به این فکر نکرد که شاید این همه پاس ، اینهمه تکرار یک عمل وحشتناک چیزی جز یک مساله روانی نباشد.

      با وجود تفاوت قدی که میان ابراهیم و حسین وجود دارد – حداقل 5 سال هم تفاوت سنی دارند - ایندو اینقدر با همدیگر دوست هستند که شاید عملا حسین کعبی به ابراهیم میرزاپور مثل تکیه گاه و برادر بزرگتر می نگرد ، و در شرایط بحرانی و حساس هیچ کس را پررنگتر از او نمی یابد.

     بازیکنان تیم ملی ایران هرکدام از یک باشگاه هستند ، کمتر باشگاهی دوبازیکن در این تیم دارد اگر هم اینطور باشد معمولا پست آن دو متفاوت است ، ابراهیم و حسین اما علاوه بر اینکه هم باشگاهی هستند پستشان نزدیک و در ارتباط با هم است.

    سالهاست که کعبی و میرزاپور در فولاد هم بازی هستند ، وقتی قرار است در اردوگاه تیم ملی بازیکنان دو به دو هم اتاقی شوند نیز انتخاب ابراهیم کسی جز حسین نیست همواره چنین است در جاج جهانی هم چنین بود .

     می گویند کعبی هم لر است – البته من فکر نمیکنم چون کعب نام یک طایفه عرب خوزستانی است – اما چه لر باشد چه عرب به هر حال خوزستانی است و احتمالا از نظر فرهنگی بیشترین هماهنگی را با ابراهیم دارد.

      همه اینها دست به دست هم داد و نتیجه دوستی دو جوان ایرانی چنین شد که دل بسیاری از هموطنان شکست و شاید جای ان باشد که مثل همیشه و هرسال نتیجه بگیریم که تیم ملی به روانشناس نیاز دارد اما عمل نکنیم.


موضوعات یادداشت نظرات شما ()

نوشته شده توسط: احمد قایدرحمتی

پرتقالیها میرزاپور را پسندیدند. پنج شنبه 85 تیر 1 8:40 عصر
منبع روزنامه شرق :رسانه هاى پرتغالى زبان، انگار آن دسته از خبرهاى حاشیه اى اردوى ایران را که برخى رسانه هاى فارسى ترجیح داده اند نادیده بگیرند، به طور کامل پوشش داده اند.
در این دو سه روزى که از شکست ایران مى گذرد، هواداران پرتغال کاملاً از ماجراهاى درونى اردوى ایران و شایعاتى که درباره اختلاف و گروه بندى میان بازیکنان تیم هست، به خوبى آگاه بودند.
مثلاً بسیارى از آنها خبر داشتند که ستاره ایرانى (على کریمى) در جریان بازى تمرینى در اردوى فردریش هافن، همبازى خود (مهرزاد معدنچى) را به شدت به زمین زده است و حتى حاضر نشده سرش را برگرداند و ببیند که چه بر سر این همبازى جوان آمده است.
به همین دلیل، تماشاگرهاى پرتغالى از برخورد کریمى  هنگام بیرون آمدن از زمین شگفت زده نشدند، البته احتمالاً از دقایقى که او به نفع پیروزى آنها تلف مى کرد، راضى و خوشحال بودند.
وقتى در فاصله ۲۸سال، تیم ایران تنها سه بار فرصت مى یابد تا خود را در بالاترین سطح و چشمگیرترین صحنه به نمایش بگذارد، چندان برازنده به نظر نمى آید که چنین خاطراتى از فوتبال ایران در ذهن هواداران سایر تیم ها باقى بماند.
به خصوص که ورود دوباره به این نمایش، با پیوستن استرالیا به قاره آسیا، سخت تر هم شده است.
اما ابراهیم میرزاپور انگار تصویر بهترى را در ذهن پرتغالى ها حک کرده است. قبل از بازى شنیده شد که یکى از رسانه هاى پرتغالى زبان، از تمایل یک تیم دسته اولى  پرتغال براى جذب میرزاپور خبر داده است.
بعد از بازى هم در دالان ورزشگاه، خبرنگاران پرتغالى میرزاپور را دوره کردند و از او درباره علاقه اش به بازى در اروپا و تاریخ خاتمه قراردادش با باشگاه ایرانى پرسیدند.
میرزاپور بدون درنگ گفت که قراردادش با فولاد تمام شده و آرزوى هر بازیکنى است که در لیگ هاى اروپایى بازى کند. البته او اشاره کرد که هیچ پیشنهادى از تیم هاى اروپایى دریافت نکرده است.
اگر علاقه پرتغالى ها به میرزاپور پابرجا بماند، نامزد دروازه بانى پرسپولیس در فصل آینده شاید نخستین ایرانى  اى باشد که در دروازه یک تیم اروپایى مى ایستد.
پیش از این دروازه بانان ایرانى توجه باشگاه هاى اروپایى را جلب کرده و حتى با آنها به تمرین هم پرداخته بودند. (ناصر حجازى در انگلستان و بهروز سلطانى در آلمان) اما هرگز به فهرست بازیکنان رسمى  این باشگاه ها اضافه نشدند و در میدان هاى اروپایى حضور نیافتند.
201045.jpg

موضوعات یادداشت نظرات شما ()

نوشته شده توسط: احمد قایدرحمتی

ایران مکزیک و انتقادهای گسترده از میرزاپور! سه شنبه 85 خرداد 23 12:24 عصر

کاربران بی.بی.سی، میرزاپور و دایی را ضعیف‌ترین بازیکنان ایران دانستند

کاربران پایگاه‌اینترنتی "بی.بی.سی" دروازه‌بان و کاپیتان تیم‌ملی فوتبال ایران را ضعیف‌ترین بازیکنان این تیم در دیدار مقابل مکزیک دانستند.

بر اساس آرای اعلام شده در این نظرسنجی، "ابراهیم میرزاپور" با متوسط ‪" ،۵/۲۹‬علی دایی" با ‪ ۵/۴۵‬و "محمد نصرتی" با ‪ ۶/۰۲‬امتیاز از ‪ ۱۰‬امتیاز کامل به ترتیب ضعیف‌ترین بازیکنان ایران شناخته شدند.

درهمین نظرسنجی "یحیی گل محمدی" زننده تک گل ایران با ‪" ،۷/۰۱‬آندرانیک تیموریان" با ‪ ۶/۷۳‬و "مهدی مهدوی کیا" با ‪ ۶/۶۸‬امتیاز به ترتیب به عنوان بهترین یاران ایران در برابر مکزیک معرفی شدند.

بر اساس همین نظرسنجی، براوو با ‪ ۸/۱۳‬و مارکز با ‪ ۸‬امتیاز به ترتیب به‌عنوان بهترین بازیکنان مکزیک و تورادو با ‪ ۵/۷۷‬و بورگتی با ‪ ۶/۰۸‬امتیاز به‌عنوان ضعیف‌ترین بازیکنان این تیم در برابر ایران معرفی شدند.

تیم ملی ایران روز یکشنبه در نخستین دیدار خود در جام جهانی آلمان با نتیجه سه بر یک در برابر مکزیک متوقف شد. دومین بازی ایران دراین تورنمنت در روز شنبه‌آینده در شهر فرانکفورت در برابر تیم ملی پرتغال برگزار خواهد شد.

 آنالیز بازی میرزاپور از سوی سایت جام جهانی

به گزارش خبرگزاری فارس و به نقل از سایت جام جهانی، میرزاپور که در این دیدار از سوی حریف، سه گل را پذیرا شد، کار موثری که انجام داد، گرفتن یک توپ از لب خط بود. او در این بازی هیچ شوت موثری را نداشت چرا که تمام شروع مجددهای وی یا به بیرون از زمین رفت یا در اختیار حریف قرار گرفت.
در آنالیز بازیکنان تیم ایران از سوی سایت جام جهانی، هیچ خطائی روی سنگربان تیم ایران انجام نشد و او نیز دست به هیچگونه خطائی نزد. میرزاپور هیچ اخطاری هم دریافت نکرد.
تیم مکزیک با نتیجه 3 بر یک ایران را شکست داد.


موضوعات یادداشت نظرات شما ()

نوشته شده توسط: احمد قایدرحمتی

ابراز همدردی ابراهیم میرزاپور با دروازه‌بان تیم ملی مکزیک سه شنبه 85 خرداد 23 12:17 عصر

پس از مصدومیت شدید ستار زارع، هافبک ملی‌پوش کشورمان در جریان تمرینات تیم ملی به احتمال فراوان هادی شکوری جانشین وی خواهد شد.

به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به آلمان، پس از مشخص شدن وضعیت زارع و احتمال از دست دادن باز‌ی‌های ایران در جام‌جهانی, مسوولان فدراسیون فوتبال درصددند تا نام شکوری را به فیفا اعلام کنند. بدین ترتیب شکوری جانشین زارع در تیم ملی خواهد شد و در روزهای آینده به آلمان سفر خواهد کرد.

گزارش ایسنا می‌افزاید؛ ابراهیم میرزاپور، دروازه‌بان اول تیم ملی در بازی امروز مقابل مکزیک، با تسلیت به سانچز دروازه‌بان مکزیک، با وی ابراز همدردی می‌کند.

گفتنی است؛ سانچز به دلیل فوت پدرش چند روزی تمرینات تیم ملی کشورش را ترک کرده بود.


موضوعات یادداشت نظرات شما ()

نوشته شده توسط: احمد قایدرحمتی

میرزاپور آماده است. پنج شنبه 85 خرداد 18 4:22 عصر
سومین تمرین تیم ملی فوتبال کشورمان در ورزشگاه سپلین شهر فریدریش هافن انجام شد.

در این تمرین که از ساعت 18 امروز برگزار شد یحیی گل محمدی، مدافع تیم ملی کشورمان که صبح امروز به کاروان ایران پیوسته بود نیز همراه ملی پوشان به تمرین پرداخت.

در تمرین امروز، ملی پوشان پس از دویدن به تمرین شوت از راه دور پرداخته و سپس به سانتر از جناحین مشغول شدند.

در ادامه....... نیز دروازه‌بانان زیر نظر سجادی و بگوویچ به تمرین اختصاصی پرداختند.

میرزاپور که روز گذشته به دلیل تورم زانو نتوانست تیم ملی را در بازی دوستانه همراهی کند به طور کامل بهبود یافته و در تمرینات امروز با جدیت به تمرین پرداخت.

مهدی مهدوی‌کیا نیز همانند تمرینات روز گذشته به دویدن در زمین چمن و پیست تارتان پرداخت.

تمرینات امروز که با حضور تعداد اندکی از خبرنگاران برگزار شد از شادابی خاصی برخوردار بود و ملی پوشان با روحیه‌ی بالایی به انجام دستورات برانکو ایوانکوویچ پرداختند.

گفتنی است به دستور فیفا هر تیم باید یک روز از تمرینات خود را با حضور تماشاگران برگزار کند که تمرینات فردای تیم ملی برای حضور عموم آزاد است.

مربیان تیم ملی به دلیل این که دیدار ایران برابر مکزیک ساعت 18 برگزار می‌شود، تمرینات را هر روز ساعت 18 پیگیری می‌کنند تا بازیکنان با شرایط محیطی آشنا شوند.

دیدارهای ایران برابر پرتغال و آنگولا ساعت 15 و 16:30 به وقت محلی خواهد بود که بدین ترتیب زمان تمرینات تیم ملی نیز به ساعت 15 و 16:30 تغییر پیدا خواهد کرد.

لازم به ذکر است،‌ هوای امروز شهر فریدریش هافن آفتابی همراه با وزش باد ملایم بود.

ملی‌پوشان کشورمان صبح امروز پس از صرف صبحانه و استراحت به سونا و جکوزی رفتند


موضوعات یادداشت نظرات شما ()

   1   2      >

دوشنبه 103 اردیبهشت 10

امروز: 1 بازدید

فهرست

[خـانه]

[ RSS ]

[پست الکترونیــک]

[ورود به بخش مدیریت]

موضوعات وبلاگ

لوگوی خودم

جام جهانی 2006 آلمان - ابراهیم میرزاپور

اوقات شرعی

درباره این وبلاگ

جستجوی وبلاگ من

:جستجو

با سرعتی بی‏نظیر و باورنکردنی
متن یادداشت‏ها و پیام‏ها را بکاوید!

لوگوی دوستان

لینک دوستان

روزنامه اینترنتی لور
فوتبال ایرانی
اخبار جام جهانی فوتبال
آخرین اخبار جام جهانی
فولاد خوزستان
یک لر بلاگ
لرستان جنوبی
وبلاگ جوان
دورود
دوستداران ازنا
خرماوه
ازاد دورود
اخبار ورزش لرستان

آوای آشنا

صدای خودم

اشتراک

 

آرشیو

جام جهانی 2006 آلمان

طراح قالب

www.parsiblog.com

تعداد 29970 بازدید